Sandblåsing
Vi fraråder sandblåsing, da dette ikke er forenelig med dagens høyteknologiske og avanserte bilpark. Vi anbefaler heller en kjemisk oppbygging mot rustangrep / slatskader, med egne prosedyrer som er bygget på erfaringer fra 2005.
Vi fraråder sandblåsing, da dette ikke er forenelig med dagens høyteknologiske og avanserte bilpark. Vi anbefaler heller en kjemisk oppbygging mot rustangrep / slatskader, med egne prosedyrer som er bygget på erfaringer fra 2005.
Galvanisk rustbeskyttelse er et sink-lag som blir påført stålplaten før de formes til selve karosseriet. I tillegg til et elektro coating bad. Dette er noe som påføres på alle bilfabrikker. Sinken brytes ned etter 3-4 år, da sinken er et offer-materiale. Sink- laget takler ikke utfordringene med det norske klima. Det har blitt konstatert flere rustangrep [...]
Det viktigste er at du velger rustbeskyttelse hos et Dinitrol-senter, med tilrettelagte prosedyrer og fotodokumentasjon. Disse har kompetansen og erfaring som kreves. Dinitrol-sentrene har markedets beste kvalitet, med flest års erfaring, og er miljøbevisste med miljøtilpassede produkter.
Dette avhenger av din bil, størrelse og hvilken Dinitrol-behandling du velger. Prisen ligere ofte på 5000 - 8000kr. Velg ditt Dinitrol-senter for å finne pris på din bil.
Alle biler i Norge ruster, inklusiv El- hybrid-biler. Det er derfor like viktig å rustbeskytte en El/hybridbil som det er med tradisjonelle biler.
Avhengig av hvilken bil, gir deg en anbefaling etter demontering og nedvask, med bildedokumentasjon. Dette gjøres normalt innen to dager. Når du skal rustbeskytte din bil er det viktig at du velger kvalitet. Alle deksler og innerskjærmer demonteres, som er nødvendig for å oppnå en riktig vask / rengjøring av bilens vognbunn. Dette sørger for [...]
En Dinitrol-rustbeskyttelse skal holde ca. 36mnd, deretter blir du innkalt til en oppfølging / etterkontroll. Ved gjentagende oppfølging hver 36 mnd, holder rustbeskyttelsen gjennom hele bilens levetid. Vi tilpasser rustbeskyttelsen etter bilens alder.
Det er viktig å gjennom Dinitrol-rustbeskyttelse så tidlig som mulig på sin nye bil, og følge opp hver 36 mnd. Det er anbefalt å parkere i oppvarmet garasje (ca. 20 gr.) eller en carport med god ventilasjon, hvis mulig. Utfordringen fukt og saltlake sitter dessverre ikke kun i bilens hulrom, men også i de porøse [...]
Alle biler bør rustbeskyttes fra de er nye, dette gjelder også El- og hybridbiler. Rustbeskyttelse forlenger bilens levetid, Da bilene ikke er produsert for vårt klima. De fleste biler har idag noe rustbeskyttelse, men med vårt klima slites denne beskyttelsen fort. En tilleggsbehandling er derfor en meget god investering. N oen bilforhandlere tilbyr en ekstra [...]
En Dinitrol-rustbeskyttelse er en behandling som beskytter din bils vognbunn og hulrom mot rustangrep. Når din bil skal rustbeskyttes er det viktig at det utføres av en faglært som har kjennskap til bil-modell og merke. Behandlingen ivaretar bilens annenhåndsverdi, eller hjelper deg med å redusere verditapet på din leasingbil. En Dinitrol-rustbeskyttelse hindrer inntrengning av fuktighet [...]