Fullbehandling2021-02-22T21:50:39+01:00

Fullbehandling – konvensjonell

Komplett behandling, beregnet for nye eller nyere biler som ikke tidligere har fått en Dinitrol-behandling.

Vår mest solgte behandling, som gir 100% beskyttelse av din bil.

Behandlingsforløp for en Dinitrol fullbehandling

  1. Tildekking
    Tildekking av interiør med plast og papirmatter.
  2. Demontering
    Demontering av innerskjermer, dekkplater, lyddempende svamper o.l. etter detaljerte sprøyteskjema for den enkelte bilmodell.
  3. Vask og rengjøring
    Vognbunn rengjøres for salt og smuss med høytrykk. Løst belegg som PVC, rustflak o.l fjernes. Vognbunnen kontrolleres for rustangrep.
  4. Tørking
    Bilen tørkes og er klar til behandling.

Etterbehandling / kontroll

Oppfølgende behandling, av kjøretøy som tidligere er behandlet med Dinitrol innenfor 2- 3 år.

For maksimal beskyttelse av din bil, så anbefaler vi at den behandles hvert 2-3 år. Din bil vil kontrolleres, rengjøres og tidligere behandling vil vedlikeholdes – for å sikre langtidsvirkende effekt av Dinitrol-behandlingen.

Forleng levetiden på bilen din

Bestill rustbeskyttelse i dag

Finn et Dinitrol-senter

Er du klar for å oppgradere bilens beskyttelse? Finn nærmeste Dinitrol-senter her.

Forhandler

Ønsker du å tilby Dinitrol-behandling og produkter til dine kunder? Vi har eget utdanningsinstitusjon, for å sikre kompetanseheving og overføring.

Ofte stilte spørsmål

Hva er rustbeskyttelse?2020-04-14T18:45:32+02:00

En Dinitrol-rustbeskyttelse er en behandling som beskytter din bils vognbunn og hulrom mot rustangrep.
Når din bil skal rustbeskyttes er det viktig at det utføres av en faglært som har kjennskap til bil-modell og merke.

Behandlingen ivaretar bilens annenhåndsverdi, eller hjelper deg med å redusere verditapet på din leasingbil.

En Dinitrol-rustbeskyttelse hindrer inntrengning av fuktighet og saltets etsende virkning på bilens karosseri og øvrige utsatte deler.

Er rustbeskyttelse nødvendig? 2020-04-14T18:46:16+02:00

Alle biler bør rustbeskyttes fra de er nye, dette gjelder også El- og hybridbiler. Rustbeskyttelse forlenger bilens levetid, Da bilene ikke er produsert for vårt klima.

De fleste biler har idag noe rustbeskyttelse, men med vårt klima slites denne beskyttelsen fort. En tilleggsbehandling er derfor en meget god investering.
N
oen bilforhandlere tilbyr en ekstra rustbeskyttelse for Norske forhold, det hjelper deg å ta vare på dine verdier.

Er ikke bilen behandlet anbefaler vi at dette utføres så snart som mulig.
Saltskader under bilen regnes som ytre påvirkning / slitasje og vil ikke dekkes av bilens garanti.

Rustbeskyttelse – Vedlikeholdsråd2020-04-14T19:50:55+02:00

Det er viktig å gjennom Dinitrol-rustbeskyttelse så tidlig som mulig på sin nye bil, og følge opp hver 36 mnd.
Det er anbefalt å parkere i oppvarmet garasje (ca. 20 gr.) eller en carport med god ventilasjon, hvis mulig.

Utfordringen fukt og saltlake sitter dessverre ikke kun i bilens hulrom, men også i de porøse filtlignende svamper (støydempingssvamper, deksler) som mange nye biler idag har.

Hvor lenge varer rustbeskyttelsen?2020-04-14T19:51:51+02:00

En Dinitrol-rustbeskyttelse skal holde ca. 36mnd, deretter blir du innkalt til en oppfølging / etterkontroll.
Ved gjentagende oppfølging hver 36 mnd, holder rustbeskyttelsen gjennom hele bilens levetid.

Vi tilpasser rustbeskyttelsen etter bilens alder.

Hvilken rustbeskyttelse skal jeg velge?2020-04-14T20:02:53+02:00

Avhengig av hvilken bil, gir deg en anbefaling etter demontering og nedvask, med bildedokumentasjon. Dette gjøres normalt innen to dager.

Når du skal rustbeskytte din bil er det viktig at du velger kvalitet. Alle deksler og innerskjærmer demonteres, som er nødvendig for å oppnå en riktig vask / rengjøring av bilens vognbunn. Dette sørger for beste mulig grunnlag for en optimal rustbeskyttelse. Denne jobben er tidkrevende, men nødvendig.

Dinitrol-operatører tilbyr alltid fotodokumentasjon og egne sprøyteskjema som er tilpasset din bil. Sprøyteskjemaets viktigste funksjon er å vise adgang til hule profiler og hvor elektriske deler som airbagsensorer er plassert.

Bør jeg rustbeskytte min El- hybrid-bil?2020-04-14T20:03:59+02:00

Alle biler i Norge ruster, inklusiv El- hybrid-biler. Det er derfor like viktig å rustbeskytte en El/hybridbil som det er med tradisjonelle biler.

Hva koster rustbeskyttelse med Dinitrol? 2020-04-14T20:05:07+02:00

Dette avhenger av din bil, størrelse og hvilken Dinitrol-behandling du velger. Prisen ligere ofte på 5000 – 8000kr.

Velg ditt Dinitrol-senter for å finne pris på din bil.

Beskyttelse av vognbunn2020-04-14T20:05:48+02:00

Det viktigste er at du velger rustbeskyttelse hos et Dinitrol-senter, med tilrettelagte prosedyrer og fotodokumentasjon. Disse har kompetansen og erfaring som kreves. Dinitrol-sentrene har markedets beste kvalitet, med flest års erfaring, og er miljøbevisste med miljøtilpassede produkter.

Hva er galvanisk rustbeskyttelse? 2020-04-14T20:07:35+02:00
Galvanisk rustbeskyttelse er et sink-lag som blir påført stålplaten før de formes til selve karosseriet. I tillegg til et elektro coating bad. Dette er noe som påføres på alle bilfabrikker.
Sinken brytes ned etter 3-4 år, da sinken er et offer-materiale. Sink- laget takler ikke utfordringene med det norske klima. Det har blitt konstatert flere rustangrep på galvaniserte flater.
Det er derfor viktig å tilføre ekstra rustbeskyttelse, dersom du ønsker å holde din bil rustfri.
Sandblåsing2021-02-11T22:20:33+01:00

Vi fraråder sandblåsing, da dette ikke er forenelig med dagens høyteknologiske og avanserte bilpark.

Vi anbefaler heller en kjemisk oppbygging mot rustangrep / slatskader, med egne prosedyrer som er bygget på erfaringer fra 2005.

Hvorfor velge Dinitrol?

  • 70 års erfaring med rustbehandling

  • Streng kvalitetskontroll sikrer din bil

  • Miljøvennlige produkter

  • Behandlingshistorikk med fotodokumentasjon

  • Egenutviklede sprøyteskjema for hver bilmodell

Gå til toppen